GOOD SHAPE ALL YEAR ROUND.

dsc_1242-1
DSC_9165
DSC_8001

Fick en fråga häromdagen om: ”hur jag håller mig i form året runt trots att jag ser ut och njuta av livets goda.”

Till att börja med så tränar jag ganska mycket. Inte för att jag måste, utan för att jag älskar det. Försöker få in ca 5 pass i veckan när jag inte är iväg och reser. Passen kan se olika ut, men ungefär så här: intervaller på löpband, styrkepass med pulshöjande övningar, tung powerwalk i lutning eller något roligt pass som man kan boka in sig på på gymmet. Jag försöker variera mig för att inte kroppen skall vänja sig och för att hela tiden sträva mot att utmana sig själv. Men som jag brukar säga, det handlar inte om hur mycket man tränar, det handlar om hur effektiv man är när man väl kör!

DSC_0272-3
DSC_8751
dsc_5022-3
DSC_0248

Jag är uppvuxen och lite bortskämd med fantastiskt god mat, då mina kära föräldrar är väldigt duktiga i köket. Pappa är ju som sagt var kock och min mamma superduktig ändå. Jag älskar mat och njuter verkligen av att en god matbit. För mig är det inte bara maträtten i sig utan hela upplevelsen, att det är socialt, festligt, trevligt och ett sätt att umgås. Vi kunde sitta runt matbordet och diskutera och prata om olika saker i timmar när jag bodde hemma – sånt tycker jag är mysigt och viktigt även idag!

– God mat är väl livet? men så pass mycket har jag förstått att man kan inte äta HUR mycket som helst om man inte rör på sig. Så vad gör man? – Man rör på sig!! hehe.

Tränar man mycket så kan man även äta mycket.

DSC_2982

Såhär skulle jag säga att min dagliga frukost ser ut.

1-1,5 dl havregryn toppat med en skvätt mjölk och varma bär. Till det ett ägg och en kopp kaffe! <3

DSC_1030-2
DSC_3187

Jag njuter oftast inte av riktig skräpmat, jag njuter av god och vällagad mat som man mår bra av. Sen kan jag tycka att en stor tjock pizza eller en grisig hamburgare kan vara hur gott som helst, men det är ibland och inte varje dag.

Däremot finns det en sak jag utan problem skulle kunna avnjuta varje dag, min troligtvis största last i livet: choklad och godis. Som ett barn. Av den anledningen har jag infört en regel och det är att försöka motstå det på vardagarna. Å tur är väl det, annars hade nog hela jag sett ut som en 500 grams blå fazer-chokladkaka just nu, hehe!

DSC_0681-2
DSC_0664

Tips på grymma intervaller på löpbandet:

5 i lutning, 14,5 i hastighet.

Spring 1 min / vila 1 minut. Kör det x12 = allt som allt 24 minuter!

DSC_1760-3
dsc_4517-3
DSC_0768-3

Måndag till fredag fokuserar jag på att göra ett bra jobb, träna mycket och äta bra mat. Jag tycker alla dom tre sakerna går fint hand i hand. Jag brukar äta mycket fisk, kyckling, ris, rotfrukter, frukt och grönt. Älskar sånt. Till helgen brukar jag däremot lyxa till det rejält och hugga in på det jag är sugen på. Sen händer det ju lite då och då att det slinker ner en och annan onyttighet i vardagen också såklart, men – Hallå, alla är vi väl inte mer än människor 😉 Men allt med måtta va! det är väl just det allting handlar om.

DSC_8448
DSC_8110
DSC_8446

Något jag älskar.

Långa och mysiga lördagsfrukostar framför tvn <3

dsc_0756-2
DSC_0842
dsc_0745-2

Så för att sammanfatta: Träna hårt när du väl kör, drick mycket vatten, njut av god bra mat och smaska i dig allt det där goda med måtta (inte 7 dagar i veckan)!

Jag ser hellre att man tänker på hälsan och kroppen året om än att man skall börja tänka på det inför sommaren. Det säger väl ganska mycket om min syn på det hela. Det viktiga är inte det yttre resultatet träningen och maten ger det är bara ett stort plus i kanten. Det viktigaste är att kroppen mår bra och att hålla den frisk och kry.

Mår kroppen bra inuti, så kommer den även se bra ut utanpå! <3

  1. Inspiererande inlägg!
    Kan du göra ett inlägg om vad för styrketräningar du brukar göra? Exempelvis ben- mag- och rumpövningar. Skulle vara väldigt snällt Molly!!:)

  2. Recept på lågkolhydrat bröd som är anpassat till viktnedgång men även samtidigt muskeluppbyggnad?
    Eller något inlägg på ”WHAT I EAT IN A DAY” en normal dag utan sötsaker och sånt!

  3. Detta behövde jag verkligen idag som en extra motivation! DU är så grym på allt du gör. Jag har kommit igång med träningen ordentligt igen den senaste månaden efter massa sjukdom som lett till viktuppgång. Jag kämpar med att komma tillbaka och få in så bra rutiner som möjligt. Sättet du lever på och prioriterar är så inspirerande. Strävar efter att ha en så bra inställning till allt som du har. TACK för att du hela tiden inspirerar, inte bara med träning och ett hälsosamt liv, utan dina bilder och hur du hela tiden kämpar för det du vill. Kram!

  4. Herregud!! Bästa inlägget jag någonsin läst tror jag, vilken jävla push man fick! Exakt så här försöker man själv få ihop det. Man mår så himla bra! Tack som tusan!!!

  5. Vilket bra inlägg! Skulle inte du kunna skriva ett inlägg om hur du äter en helt vanlig dag, skulle vara kul och inspirerande att läsa 🙂

  6. Såg en bild på ditt matbord i trä på ett inlägg för en evighet sen och kan inte släppa det. Har letat överallt efter den bilden jag såg men hittar den ingenstans.. vart har ni köpt det matbordet?? Ser ut att vara lite rustik i massivt trä om det känns bekant!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..